Saturday, January 25, 2014

Antara Aku Dan Kamu

Antara aku dan kamu
ada jaringan
peranti antara muka
menjadi jendela bercerita
meluahkan segala rasa
mungkin itu cinta
atau suka sama suka
atau mungkin teman tapi mesra
kita memandang mulia
tetapi Tuhan memandang hina

Kita berhubungan
walau tidak berpegang tangan
kita rasa selesa
dan rasa diselimut iman
walau hati tidak keruan
dan hidup dikawal khayalan

Antara aku dan kamu
ada syaitan
mengatur rapi rancangan
menunggu peluang keemasan
agar kita memakan umpan
dan menjadi korban

Kita berdekatan
walau tidak bersentuhan
walau tidak berpegang tangan
kita rasa dijodohkan
walau hanya diperhambakan perasaan

Antara aku dan kamu
ada Tuhan sedang memerhati
ada malaikat yang sungguh teliti
mencatat segala 'luahan hati'
untuk dibicarakan di mahkamah-Nya nanti

Antara aku dan kamu
ada dosa-dosa tersembunyi
yang mungkin aku
atau kau
nampak
atau buat-buat tidak nampak
kerana kita hanya terleka
oleh buaian nafsu semata

Antara aku dan kamu
masih ada ruang
untuk diperbaiki
kembalilah
pulanglah pada Ilahi
agar tidak memakan diri
suatu hari nanti..
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment